גם להעצים את החוויה של הטיול וגם לחסוך כסף!

דמיינו את עצמכם מטיילים במרכז אמריקה כשאתם כבר יודעים ספרדית

ידיעת השפה תשדרג לכם את הטיול ברמות שאתם בכלל לא מבינים!!!

כנסו ללמוד עוד

נכתב ב-20 למרץ, 2005

קוסטה ריקה... ציפיתי למשהו אחר.

דמיינתי את קוסטה ריקה כארץ מתפתחת ומודרנית אך גיליתי מדינה שהייתי ממקם אותה מבחינת קידמה בין בולביה לפרו ... ורק מבחינת קידמה, כי מבחינת נופים וייחוד קוסטה ריקה הרחק מאחור.

רוב הכבישים צרים ומשובשים והאטובוסים עוצרים כל שני ק"מ, אין פלא שדרך של 100 ק"מ נמשכת 3 שעות ... מתסכל !
הערים חסרי כל יחוד, אשפה וזבל מפוזרים בכל מקום וביוב זורם דרך קבע ברחובות.

אבל זה לא מפריע להם לגבות הון תועפות על כל דבר, לינה, אוכל, הסעות, אטרקציות ושמורות. קרוב לשלושים אחוז משטחה מוכרזים כפארקים לאומיים ולכן גובים דמי כניסה החל מ 6 דולר ועד 22 דולר ככל שידוע לי.
אין זה אומר שהפארקים מדהימים ביופים. זה אומר שהקוסטה ריקנים חושבים בירוקים, ואם אפשר להכריז על חוף ים פארק לאומי ולגבות 7 דולר אז למה לא ?!

מה יש בקוסטה ריקה ? אז ככה, יש יערות גשם ועננים, הרי געש שחלקם פעילים, חופים פסיפים במערב וקריבים ומזרח, מפלים, מעיינות חמים ועוד ...

בתחום הרי געש עלינו להר הגעש פואס PUAS הסמוך לסאן חוזה בירת המדינה. בלוע ההר (שלא ממש נראה כמו לוע) ישנה לגונה של חומצה, ולא הרחק משם בתוך יער סמוך שוכנת לגונה נוספת, רגילה לא חומצתית.

לגונת חומצה

לגונה רגילה

לפרטונה מרחק 5 שעות נסיעה מסאן חוזה הבירה ושלא תטעו מדובר במרחק של 200 ק"מ ...
לפרטונה שוכנת למרגלות הר הגעש הפעיל ארנל ARENAL, ובלילות שאין עננים ניתן לראות התפרצויות ולבה שזורמת במורד התלול של ההר. ע"מ לראות זאת קמנו כל שעה בלילה, ורק בארבע לפנות בוקר הייתה ראות. התלבשנו, ירדנו מהאכסניה ותפסנו מונית שתסיע אותנו לנקודת תצפית טובה יותר. במחצית הדרך הסתבר שאת הצד השני של ההר מכסים עננים. אבל ראינו התפרצויות ולבה וזה סיפק אותנו.

מבט על הר הגעש ממרכז העיר

בדרך למפלים. לתרנגול אין קשר לכתבה...

בלפרטונה התפנקנו בשני מעיינות חמים, שמוזנים מנחל של מים רותחים שאני מניח שקשור להר הגעש. אחד זול 8$ והשני יקר 19$ שמושקע יותר(ואם באים בארבע אחר הצהריים זה עולה 29$ אנחנו באנו בשבע בערב). אבל הזול יותר כייפי.

באחד הימים הלכנו 5 ק"מ למפל יפה, שכמובן עלה 6$ כניסה. הדרך היתה יפה וכל הדרך רואים את הר הגעש.

מים קרים

מפל יפיפיה

הברכות החמות הזולות

הברכות החמות היקרות... מתחת למפל רותח...

אחת הברכות החמות

ברכה חמה עם בר... ברד במחיר 14 ש¨ח...

את נושא יערות הגשם והעננים מיצינו בעיירה בשם מונטוורדה MONTEVERDE.
משם יוצאים ל SKY WALK שזה הליכה של שעה וחצי בתוך יער גשם יפיפה (בעלות של 12$). בחלק מהדרך הולכים על גשרים שנמתחים מעל צמרות העצים.

גשרים מעל ובתוך היערות

החלק שעניין אותי יותר זה ה SKY TREK  בעזרת CANUPY שזה אומגות.
11 תחנות שנמתחות מעץ לעץ, ואתה מרחף מעל היער, או בתוכו, נעלם בתוך איזה ענן שמכסה בשניות את האיזור. האומגה הגבוהה ביותר הינה בגובה 130 מטר והארוכה ביותר באורך 770 מטר ... ממש מדליק ! (בעלות של 24$)

ליאור80 ואני

אומגה אל תוך העננים

ואם כבר בקוסטה ריקה אז רציתי להבין מה הביג דיל בעניין החופים. למרות שכבר נמאס לי מחופים ואחרי ברזיל לא רציתי לראות ולו חוף אחד החלטתי בכל זאת לבקר בחופים פסיפים וקריבים.
פעם אהבתי חופים ... כן, ופעם חמוצים בקופסה עלו 2.90 ש"ח !!!

נסענו לקפוס QUEPOS בצד הפסיפי ושלמנו 7$ לראות חוף, ולהוסיף חטא על פשע, נאלצנו לחכות בתור כשעה.
שם החוף עמנואל אנטוניו שהוא חוף עם יער סמוך, בו יש הרבה אגואנות קופים, כולל הקוף העצלן שממש הביא לי חשק לתת לו סטירה מצלצלת ולהעיר אותו ... כזה איטי, ממש מעצבן ! החופים היו נחמדים.. בהחלט לא שווים 7$ כניסה !

חיה מכוערת

אומרים שיש לו טעם של עוף

עמנואל אנטוניו

לצד הקריבי נסענו לפוארטו ויאחו PUERTO VIEJO.

שכרנו אופניים, ארבעה חברה: תמר ואני על אופניים אחד, ליאור80 ונועם ונסענו למעלה מעשרים ק"מ בין החופים. ראינו מספר קופים בדרך, עכבישים מבחילים ועוד.

ליאור,80 נועם ואנוכי

תמר ואני.  לא הייתי מצליח בלעדיה...

משם המשכנו לפנמה, לאיי בוקס דל טורו BUCAS DEL TURO.
האייים נחמדים עם חופים קריבים יפים. החסרון הגדול הוא שהחופים רחוקים ומצריכים מוניות או סירות. עשינו יום של תור באיזור עם סירה. ראינו דולפינים, בקרנו בחופים עם צפרדעים אדומות ושנירקלנו ... לא שהיה מה לראות, כיוון שקורלים ואלמוגים אין שם וגם לא יותר מדי דגים. חוץ מלהקת מדוזות שניקלעתי למרכזה לא ראיתי שום דבר מיוחד.

איי פנמה 1

איי פנמה 2

דולפין

צפרדע אדומה

בדרך חזרה מאחד החופים

לסיכום, לדעתי הצד הקריבי יותר יפה מהצד הפסיפי אך שניהם עדיין לא ברמה של חופי תאילנד ובטח שלא מתקרבים לאיים כגון קו-פיפי עליו השלום.

אחד הדברים היותר טובים והמרגשים שנתקלנו בקוסטה ריקה זה זוג קוסטה ריקנים עם נשמה טובה, ולב רחב. שמם פטרישיה וקרל שבבעלותם מכבסה והם אוהבי ישראל גדולים.

הם הפכו את המכבסה שלהם למקום מפגש לישראלים, ועוזרים לנו בכל דרך אפשרית, ללא קבלת תמורה.  מ ק ס י מ י ם !.

אתמול הגענו לגואטמלה בטיסה של שעה וחצי וכבר במבט ראשון התאהבתי ...